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Tik Tok para empresas: o que saber antes de começar a usar
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O TikTok é uma das redes sociais que mais rapidamente cresceu desde 2019 e promete continuar a fazê-lo este ano

O TikTok é uma das redes sociais que mais rapidamente cresceu desde 2019 e promete continuar a fazê-lo este ano. A aplicação já soma mais de 1 bilião e meio de downloads, assim como mais de 500 milhões de utilizadores mensais ativos. Esta plataforma consiste em curtos vídeos de 15 a 60 segundos gravados pelo próprio utilizador, permitindo que este faça a edição do conteúdo diretamente na aplicação.

Apesar da faixa etária predominante nesta aplicação ser mais jovem, entre os 16 e os 24 anos, o TikTok tem imenso potencial para ser considerado numa estratégia de comunicação, marketing e publicidade, até mesmo para as empresas!

De forma a tirar partido deste potencial, o TikTok criou o TikTok for Business, convidando as empresas a fazer TikToks em vez de anúncios. Neste serviço é utilizada uma ferramenta de gestão de anúncios dentro do TikTok, com quatro simples passos, desde a definição do objetivo da campanha e do público-alvo até ao desenho do anúncio. Para além disto, o TikTok for Business também permite gerar relatórios personalizados para analisar o desempenho dos anúncios e oferece um kit de templates de vídeo, facilitando a sua criação com conteúdo próprio.

Antes de começar a usar

  1. Explorar a aplicação

Uma grande diferença desta rede social é que o seu propósito é essencialmente para entretenimento, onde os utilizadores entretêm os seguidores e expressam-se de maneiras criativas.

  1. Criar vídeos

Como já foi referido anteriormente, os vídeos têm um máximo de 60 segundos e a aplicação oferece a possibilidade de edição direta na plataforma, podendo ser adicionada música (muita das vezes o conteúdo é apresentado sincronizado com a música escolhida), filtros, efeitos, texto e stickers.

  1. Explorar as hashtags

À semelhança das outras redes sociais, as hashtags também são importantes no Tik Tok. Para além de serem úteis para perceber que tipo de conteúdo tem mais visualizações, também permite dirigir a pesquisa para um nicho de mercado. Desse modo, é possível saber se já há outras empresas do mesmo ramo a produzir conteúdo para esta plataforma.

E agora?

Ao planear o tipo de conteúdo que se quer publicar, não esquecer que no Tik Tok os vídeos são mais espontâneos, permitindo que se possa usar apenas o telemóvel. Não é suposto um vídeo ser muito trabalhado, pois se o conteúdo for apresentado explicitamente em formato de anúncio é provável que não resulte nesta plataforma.

Aliás, nesta rede social o interessante é que as marcas mostrem um lado mais leve, não se levando tanto a sério, resultando em conteúdo mais descontraído e divertido. Podem, por exemplo, participar em desafios de hashtags ou criar o próprio desafio com uma hashtag pensada pela marca.

Uma caraterística muito particular desta rede social é que muitos dos vídeos “reciclam” conteúdos já existentes, como por exemplo, os utilizadores publicam vídeos com a mesma música, a fazer determinados passos de dança, mas vão acrescentando o seu próprio cunho. Isto também pode acontecer com um vídeo publicado por uma empresa, seja adicionando o produto na coreografia ou os seus colaboradores fazerem parte da dança.

Agora que já conhece melhor a plataforma, é importante refletir que tipo de conteúdo se adequa à marca e ao produto, seja behind the scenes, tutoriais ou lançamentos de novos produtos. O que é certo é que o TikTok veio para ficar, reforçando a importância do vídeo marketing, por isso vale sempre a pena experimentar esta plataforma.

8 dicas para promover um Webinar
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Na Vitamina., podemos dizer que tratamos os Webinars por tu. Foram várias as vezes que organizamos e comunicamos este tipo de eventos.

Na Vitamina., podemos dizer que tratamos os Webinars por tu. Foram várias as vezes que organizamos e comunicamos este tipo de eventos de clientes como a Saint-Gobain, a Flowinn ou a Amorim Cork Composites.

Para quem não conhece, um Webinar é um seminário ou workshop que é transmitido ao vivo online. Existe sempre um anfitrião que organiza o evento e que convida os oradores. E qual a principal vantagem deste modelo? Tanto os oradores como o anfitrião podem estar em qualquer parte do mundo! Naturalmente, a pandemia veio dar um maior impulso a este tipo de eventos.

Por vezes, algumas empresas batem-se com o facto de prepararem eventos online fantásticos, mas ninguém aparece. Como podemos garantir que as pessoas realmente marcam presença no nosso Webinar?

Há algumas dicas que podemos seguir para fazer com que o nosso público saiba do Webinar, se entusiasme com o mesmo e realmente participe!

1. Escolher um tópico atrativo e que conduza à ação

Este é um ponto essencial. Se o tema do Webinar for aborrecido e pouco interessante para o público que queremos atrair, é evidente que dificilmente alguém irá dispor do seu tempo para ir ao Webinar. Isto não significa que devamos escolher um tema demasiado abrangente. A ideia será que, no Webinar, sejam fornecidos conselhos que as pessoas possam aplicar após o evento.

2. Definir objetivos

Para poderes medir o sucesso do teu Webinar, o ideal será definires objetivos reais do número de participantes. O Webinar pode funcionar para aumentar awareness da marca ou para gerar conversões, por exemplo. Nesse ponto, deves também definir objetivos e KPI’s, para que possas medir o sucesso do mesmo.

3. Escolher o dia e data ideal

Pode parecer uma dica óbvia, mas a verdade é que o dia e hora do Webinar é essencial para o seu sucesso. Por exemplo, ao fim-de-semana há uma menor disponibilidade para este tipo de eventos. O ideal será experimentares e veres o horário que melhor funciona para o teu público. Deves ter em atenção as necessidades dos participantes e mesmo o horário do local onde se encontram.

4. Criar uma landing page informativa

Deves ainda construir uma landing page clara, objetiva e concisa para os possíveis participantes ficarem a par dos pontos mais importantes do Webinar. Assim, esta deve responder às questões: Quem? O quê? Quando? Onde? Porquê? É nesta landing page, com um formulário personalizado, que os interessados no Webinar se poderão inscrever.

5. Interagir com os participantes através de e-mail

À medida que os interessados se vão inscrevendo na Landing Page, deves enviar-lhes um email de agradecimento. Assim, sabem que a sua inscrição está garantida. Além disso, deves garantir que não se esquecem do evento – há muita gente que se inscreve com muita antecedência. Podes colocar um Call To Action no email, por exemplo, que garanta que os participantes adicionam o evento ao calendário. Podes ainda enviar e-mails para que os participantes não se esqueçam do Webinar cerca de duas semanas, uma semana antes e, ainda, no dia anterior.

6. Comunicar o Webinar nas redes sociais

Podes e deves calendarizar publicações que informem a tua audiência sobre o Webinar. Assim, chegas a um público mais amplo e conduzes os interessados para a Landing Page que criaste para o efeito. Com a data a aproximar-se, a frequência de publicações sobre o tema deve aumentar. Podes ainda incentivar os oradores a partilharem as publicações, para que a mensagem chegue a mais interessados.

7. Não ter medo de usar Paid Media

Se tens um orçamento que te permite, podes usar Paid Media para aumentar a audiência do teu Webinar. Podes optar por anúncios de texto do Google Ads e otimizá-los para termos relacionados com o tema do evento. Outra opção será publicitar algumas das publicações que fizeres nas redes sociais.

8. Escolher a melhor ferramenta para garantir uma boa experiência

Mesmo que o Webinar seja interessante, bem promovido e tenha muita adesão, tudo poderá ser em vão se a ferramenta onde este for dinamizado não corresponder às expectativas. Existem, atualmente, diversas ferramentas que garantem uma boa experiência, nomeadamente o Loom, o GoToWebinar ou mesmo o Webinar.

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6 Passos para desenvolver uma estratégia de marketing
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A Sara tem 6 dicas básicas para o desenvolvimento de uma boa estratégia de marketing. Concorda?

Criar e distribuir conteúdo relevante e valioso para um determinado público-alvo é a tarefa do content marketing. Fácil? Nem por isso.

O marketing de conteúdo tem como objetivo gerar resultados e retorno para a organização e, como tal, é preciso de definir toda uma estratégia antes de partir para a ação. O conteúdo pode levar-nos em direções muito diferentes e surgir em formatos infindáveis, o que torna indispensável uma pesquisa e planeamento cuidadosos.

VER TAMBÉM:4 PASSOS SIMPLES PARA A TRANSFORMAÇÃO DIGITAL

Para que não falhar esta etapa inicial, crucial para todo o processo, há 6 simples passos que pode seguir:

1. Defina objetivos concretos

Ter objetivos concretos é um ponto fulcral. O conteúdo deve sempre ter um propósito estabelecido, seja gerar visitas no site ou gerar mais vendas. Só poderá saber se a sua campanha de content marketing gerou resultados se tiver previamente definido o que pretende alcançar.

2. Defina o perfil do seu público-alvo

Quanto mais profundamente conhecer o público-alvo, mais fácil vai ser conseguir alcançar os seus objetivos. Procure saber quais as características sociodemográficas dos seus clientes, bem como os interesses e valores que marcam a sua vida. O conteúdo deve ir diretamente ao encontro dos anseios e necessidades das pessoas a quem é dirigido para que estas se sintam realmente envolvidas com a marca ou organização.

3. Faça um brainstorming

O conteúdo que se pode criar atualmente quase não tem limites. Use a imaginação e a criatividade de várias pessoas para ter sempre novas ideias para conteúdo original que o diferencie da concorrência. Tendo sempre em mente os objetivos e o público-alvo que previamente definiu, claro.

4. Identifique os tipos de conteúdo que vão servir melhor as suas necessidades

Não faz sentido investir em todos os tipos de conteúdo na sua estratégia de content marketing. É necessário que olhe para o seu público-alvo e perceba o tipo de conteúdo que lhe vai permitir alcançar os seus objetivos mais facilmente. Aposte naqueles que se provem mais úteis e interessantes para os seus clientes.

5. Analisar e medir o seu conteúdo

Para ter a certeza que a sua estratégia de marketing de conteúdo está a cumprir os objetivos que definiu, há que selecionar uma forma de medir o seu impacto e analisá-lo. Não use os números para simplesmente dizer que os tem, mas sim para agir com base neles. As métricas devem conseguir medir os seus objetivos e deve ser possível que tome decisões e faça ajustes à sua estratégia, tendo-as por base.

6. Faça uma gestão eficiente do seu conteúdo

Deve ter um plano para o seu conteúdo para saber com o que contar e poder adaptá-lo se necessário. Esteja atento aos dias da semana e às horas em que publica o seu conteúdo para perceber quando funciona melhor e quando poderá tirar mais proveito do seu trabalho de content marketing.

VER TAMBÉM:4 PASSOS SIMPLES PARA A TRANSFORMAÇÃO DIGITAL

4 motivos para o usar o storytelling no content marketing da sua marca
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O storytelling é cada vez mais uma técnica valiosa para as marcas. Descubra porquê!

Num passado que parece já muito distante, compraríamos um determinado detergente simplesmente porque a marca afirmava ter o produto que lavava mais branco.

Hoje, necessitamos de mais. Há uma imensidão de marcas ao nosso dispor e precisamos de mais factos, mais promoções, mais experiências emocionais, para comprarmos e para nos fidelizarmos a uma marca.

VER TAMBÉM: A FORÇA DO HÁBITO

O storytelling traz esse fator a “mais”. Atribuir uma narrativa ou várias narrativas à sua marca acrescenta-lhe valor e traz-lhe exatamente aquilo que procuramos enquanto consumidores: uma marca com a qual nos consigamos identificar e que nos ofereça uma verdadeira experiência.

1. Mostra uma personalidade

Para que nos identifiquemos com as marcas, é preciso que elas comuniquem como são e o que melhor as caracteriza. Contar histórias sobre a marca e sobre o produto/serviço é a melhor forma de o fazer. A personalidade vai-se revelando nas narrativas e torna-se desnecessário que esteja a falar diretamente sobre a sua marca e as respetivas vantagens, a toda a hora.

2. Cria uma ligação mais emocional

As histórias – especialmente as bem contadas - têm o poder nos tocar, de nos fazer rir ou chorar. Elas acontecem connosco todos os dias, em qualquer lugar. Ao usar o storytelling na sua marca, transmite emoções que o público reconhecerá e tomará como suas. Isto porque, quando ouvimos histórias, são desencadeados vários processos no nosso cérebro, como sincronização neural.

3. Adiciona um toque de entretenimento

É um facto que, hoje em dia, procuramos cada vez mais o entretenimento, seja através do cinema, da televisão ou da literatura, seja para relaxar ou até aprender. Esta tendência também marca a atualidade para as marcas. De facto, 92% dos consumidores preferem que as marcas façam anúncios publicitários que pareçam uma história. Como tal, ao usar o storytelling, as marcas estão a dar ao público aquilo pelo que ele anseia.

4. Torna a marca mais memorável

Está provado que experiências com elevada carga emocional – como ouvir uma história bem contada – libertam dopamina no nosso cérebro, uma substância que faz com que nos lembremos melhor das coisas. As histórias têm o poder de nos prender de uma forma que poucas coisas conseguem e, por isso, ficam mais rapidamente registadas na nossa memória. Se o usar bem, o storytelling poderá, portanto, ajudar a que a sua marca se torne mais recordada pelo público.

VER TAMBÉM: A FORÇA DO HÁBITO

Leadership during COVI 19: the importance of emotional intelligence
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In the book "How to be a Leader", Daniel Goleman portrays the importance of emotional intelligence in a truly effective leadership.

In the book "How to be a Leader - the importance of emotional intelligence", Daniel Goleman addresses the concept of emotional intelligence, which can be defined as the ability that each person has to recognize and assess his own feelings and those of others, as well as the ability to deal with them. The result of this research conducted in about 200 companies is, in the current days full of uncertainties and constraints, even more important.

Authoritative Style. Coaching Style.
Affiliative Style. Democratic Style.
Pacesetting Style. Coercive Style.

There are many styles a Leader can use. And the more, the better. Leaders who use more than one style, four or more, who are flexible and alternate them as needed, are more efficient and achieve a better organizational climate and performance.

Besides styles, what other factor can influence leadership? Humor!

Leaders' humor influences the emotions of the people around them, either positively or negatively.

The influence of humor is a true neurological phenomenon and can have an impact on performance. But it's important that the Leader's mood is attuned to that of those around him. For example, if sales are down, a Leader will not be cheerful.

The most effective Leaders boast moods and behaviors that are in accordance with the moment, always dosing them with some optimism.



All of this is emotional intelligence!

According to Goleman, emotional intelligence is the "ability to identify our own feelings and those of others, to motivate ourselves, and to manage emotions properly within ourselves and in our relationships.

"The author presents four main components of emotional intelligence: self-awareness and self-management, empathy, and social awareness/relationship management.

Self-awareness: the ability to recognize one's own emotions. It allows people to realize their own strengths and limitations, and feel confident in themselves.

Self-management: is the ability to control one's emotions and act with honesty and integrity in a reliable and flexible way.

Empathy: the basis of relationship management, which involves paying close attention to others and showing concern for them.

Social Awareness / Relationship Management: included skills to communicate clearly and convincingly, resolve conflicts, and establish strong social relationships.

For the author, emotional intelligence is a requirement of leadership.Goleman believes that someone who has the best education, incisive and analytical reasoning, and a plethora of excellent ideas, will only be a great leader if he also possesses emotional intelligence.

Throughout the book, he presents several examples that portray precisely this, that the "aptitude for others" is more important for leadership effectiveness than purely cognitive skills.

If we reflect on this fact, we realize that most work situations involve relationships between people. Therefore, people who have human relationship qualities, such as understanding and empathy, are more likely to succeed.

Goleman reports, for example, on the work of Claudio Fernández-Aráoz, a senior consultant at Egon Zehnder International, who analyzed cases in which exceptional individuals, hired for high executive positions, ended up being fired.

What conclusion did he draw?

That these individuals had been hired for their expertise, but fired because they showed flaws in emotional intelligence.


What should we keep in mind?

The central idea is that effective Leaders, in addition to technical knowledge, have in particular self-management knowledge and skills to manage their relationships with others.

To do this, they need a trio of consciousnesses - Internal, External and In Others.

Inner Focus is related to the first two components of Emotional Intelligence, self-awareness and self-management. Leaders with self-awareness manifest realistic self-confidence and an awareness of their strengths and limitations. Self-management is revealed in emotional self-control, flexibility, and the ability to stay focused to achieve goals.

And finally, there is the External Focus, which allows a leader to see beyond his or her organization. A leader with this focus doesn't just predict a change in the economy, for example, but also the impact of that change on the social, cultural, and environmental aspects.

Is it fundamental for a leader to own these three focuses?

Yes, and in a well-balanced way!  This is the only way to achieve truly effective leadership and success.

Branding Process: 6 steps that make a brand valuable
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The journey of branding is not an easy one. While it's true that most businesses are able to get their brand off the ground with relative ease, there still remains this tedious process which oftentimes leaves many companies feeling frustrated and giving up before they even start!

1- How do you begin the life of a brand?

No, brands do not arrive on the beak of a stork, nor do they grow in laboratories. Brands get the life we give them and are made out of some hours of market analysis and intense work in partnership with the client. But before all this process starts, we need a briefing. The briefing is everything that is asked of the agency and the most important starting point. It is a kind of guide that will help us stay on course.

The briefing must include, in detail, the goals that the client has for his brand. Not rarely, the client doesn't know exactly what he wants, and it's up to us, Vitamina, to help them find what that might be. In this phase, we must be in accordance with timings, budget, how the client's business works, the target audience the brand wants to reach and who knows even the personal preferences of our client.

2- Looking beyond to know what the brand is going to be

The success of a brand often depends on how different it is from the competition. Sometimes the product is nothing new, but what will make it unique is the way we communicate it. And this is all part of the branding process. Before we start, we have to look at the "supermarket shelf" and understand where our product/service is going to be. Understanding the strengths and weaknesses of the competition helps us identify the challenge and point of differentiation of our brand.

After all this is identified, we look again at our target audience and we will scrutinize what they have to tell us: what do the people who are going to buy our brand like? What do they do? What do they identify with? Where do they live? What is their lifestyle? How old are they? What desires do they have? What do they aspire to be... and so many other questions can be asked, depending on the complexity of our offering.  It is also a good practice to look at examples and references of what our brand wants to become. We all have an idol in music. What about brands? Who is/will be our idol brand?

3- Looking inward to define who our brand is

The third phase is the so-called "introspection time". Have you ever thought how nice it would be if, before we were born, someone gave us the opportunity to define exactly what we want to be? In the world of branding, this is possible and helps a lot in the definition of brand identity.

At Vitamina, we follow the framework suggested by Simon Sinek in his TED Talk "Start with Why". The Golden Circle model is an inspiring way to challenge the tax and find the essence of brands.

It translates into three levels of perception, with different goals, which in the end will complete each other. The "Why", the "How" and the "What". In essence, our purpose, our process, and the result.

If you think of a simple example, namely Nike, you can easily understand the importance of these three points.

Why: Nike's main purpose is to overcome the limits of the human being through sports.

How: To do this, it develops high performance technological solutions for a very specific result.

What: Sportswear that helps us overcome more and more challenges. This is a super interesting exercise to do at home with other well-known brands like Coca-Cola, Apple, Adidas, etc. A successful brand must have an authentic purpose. After all, this is where its true essence is found!

4- Define the pillars that will always guide us

In a fourth phase, it is necessary to define the pillars that will guide our brand now and, who knows, for all time. And here comes the Mission, Vision, Brand Personality, and Positioning. This all sounds far-fetched, but if the work in the previous point has been done well, defining these four points is easy! In short, having a Mission is fundamental and goes far beyond the ultimate goal of the business which, we all know, will always be to sell. The Mission is like an extra motivation when things go less well and should be remembered and shared by all the people involved in the company's business. The Vision is the ultimate goal. It is the maximum distance we want to go and should be translated into a simple sentence.

5- What are the main traits of our personality and what message do we want to convey?

Finally, the brand has its own personality that must be reflected in the main element, the logo, but not only. It must be reflected in all communication supports. So let's go back to the initial point of this article: comparing brands to people. There are all kinds of people. There are the shy ones, the brave and rebellious ones. There are the mysterious ones and the funny ones. What personality will our brand have?

This will also be the key moment to define what message we want to convey: brand positioning is the place that the brand occupies, before the competition and in the consumer's mind. It is the result of our essence, our pillars, and our personality that we want to keep always present. And the more differentiating it is, the better!

6- And finally, the logo!

What a long branding process it is! Finally, the logo. This is the most important element of our brand and the one that will convey all of the above points simply and clearly. The logo is the most visible element and the one that will distinguish us from all the competition. In visual terms, the logo must be perceptible, and adaptable to the different media where the brand will live, it must be differentiating and unique. And finally, in terms of chromatic amplitude and shapes, the logo must transmit all the work that was previously defined for the brand.

Excited? Let's start a new branding process together!

Google Partner: What is it and why choose a partner agency?
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Google Partner certification for agencies generates many benefits, and these are based on three main areas: Education and Statistics, Access and Technical Support, and Recognition and Awards.

What is the Partners Program?

Google Partner is a marketing program aimed at advertising agencies or third parties that manage Google Ads accounts on behalf of other brands or companies. The Google Partners Program is active in over 60 countries and is available in 43 languages.

Vitamina. renewed its Google Partner status for 2021, thus acknowledging its good work in managing Google Ads campaigns.

This seal of quality and qualifications awarded by Google brings numerous advantages, both for agencies and for their clients. However, to obtain this certification it’s necessary to fulfill certain requirements.

What are the requirements to be a Google Partner?

  • Configure and display effectively and optimally Google Ads campaigns in order to achieve the best results for customers. The manager account registered with Google Partners must have a minimum optimization score of 70%;
  • Minimum advertising investment of USD 10,000 (approx. €8482) in the last 90 days;
  • Prove the knowledge of the strategists, namely by passing the Skillshop Google certification exams.

What are the benefits of working with a Google Partner?

  • Exclusive support, with personalized service;
  • Constant updating of knowledge, through exclusive trainings;
  • Initial contractual discounts for your customers;
  • Guaranteed a good performance of the ads.

If your goal is to boost your business and your company appears in the first results of the search engine, work with a Google Partner agency.

Get in touch with us.

Written by: Rita Pereira

Tik Tok for business: what to know before you start using it
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With over 2 billion worldwide users, TikTok is one of the fastest growing social networks since 2019 and promises continue this year.

TikTok is one of the fastest-growing social networks since 2019 and promises to keep doing so. The app already adds up to over 1.5 billion downloads, as well as over 500 million monthly active users. This platform consists of short 15 to 60-second videos recorded by the user themselves, allowing them to edit the content directly in the app.

Even though the predominant age group for this application is mostly young, between 16 and 24 years old, TikTok has huge potential to be considered in communication, marketing, and advertising strategy, even for companies!

In order to take advantage of this potential, TikTok created TikTok for Business, inviting companies to make TikToks instead of ads. This service uses an ad management tool within TikTok, with four simple steps, from defining the campaign objective and target audience to designing the ad. In addition, TikTok for Business also allows you to generate custom reports to analyze ad performance and offers a kit of video templates, making it easy to create your own content.

Before you start using

Explore the app

The main difference between this social network and others is that it's primarily for entertainment, so users can interact with their followers in creative ways.

Create videos

As mentioned before, videos have a maximum of 60 seconds and the application offers the possibility of editing directly on the platform, where music can be added (in most cases the content is presented synchronized to the chosen music), filters, effects, text, and stickers.

Explore hashtags

Hashtags on TikTok can be used in many ways, but one of the most popular uses for them is to find content related specifically to your search. This way you won't have any wasted time watching videos that don’t interest or match what we're looking for!

Now what?

When planning the type of content you want to publish, keep in mind that on Tik Tok videos are more spontaneous, allowing you to use only your cell phone. A video is not supposed to be too elaborate, because if the content is presented explicitly in an ad format it is likely not to work on this platform.

Brands are taking advantage of the relaxed atmosphere in social media to show their lighter side. For example, they can participate in hashtag challenges or create competition with branded hashtags that get people talking about them! A very particular feature of this social network is that many of the videos "recycle" existing content, for example, users post videos with the same music, doing certain dance steps, but they add their own stamp. This can also happen with a video posted by a company, either by adding the product to the choreography or by its employees being part of the dance.

Now that you are more familiar with the platform, it is important to think about what kind of content suits the brand and the product, be it behind the scenes, tutorials or new product launches. One thing is for sure, TikTok is here to stay, reinforcing the importance of video marketing, so it is always worth trying this platform.

Digital materialisation of a brand: Main obstacles and recommended solutions
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The business world is shifting gears

Covid has accelerated the growth of the internet. Cloud-based software, services, and solutions are now a staple in our personal and professional life.

Still, many companies, especially B2B ones, have lagged behind due to a series of reasons. They relied heavily on in-person events and personal networking to communicate products and services.

The new paradigm shows that it is also possible to effectively communicate using the internet and acquire new clients even in the most traditional B2B sectors.

To accomplish that, companies should take a deep look into their marketing strategies and assess their brand recognition in order to understand if they’re up to the challenge.

Based on our collective experience at Vitamina. these are some of the main obstacles that brands need to tackle.

Problem: Missing logo manual

Is your logo readable? Is it easy to use on your social media properties? Is it accompanied by unnecessary text like slogans and other mottos?

In many cases, companies do not have a logo book that defines the logo usage including horizontal and vertical or positive and negative versions.

The absence of a coherent framework to use a brand’s logo is a major obstacle to building a coherent presence in the digital world.

Solution: Update your brand and design a logo book.

Problem: Missing brand book

Having a logo manual is quintessential for you and others to properly use your brand but in many cases, that’s not enough. Modern brands also rely on accurate brand books.

This is a document that defines the brand's universe and besides the logo, it gives guidance about your brand tone of voice, iconography, illustrations, colors, typography, and many other visual and conceptual elements.

It’s very hard to build a website from scratch without this document as it increases the number of interactions between client and agency, making the process less effective and therefore more costly in time… and money.

Solution: Make the creation of a brand book a priority.

Problem: Absence of proprietary photography and footage.

It’s nearly impossible to build a modern website without quality content, namely images, illustrations, and video.

The alternative is to use stock photography but that carries a series of potential problems, being the most obvious to display the same images as your competitors on your website, for instance.

In order to build a cracking institutional website, you should have photos and videos of:

  • Facilities
  • Equipment
  • Main projects
  • Main stakeholders (people)

Solution: Commission the production of video and photography of your people, facilities, and products.

You need eggs to make an omelet

Vitamina. can help you build a world class brand: be it to redesign your logo, manage your social media properties, define a proper strategy to acquire new clients, or build a lightning fast responsive website. Give us a call.

Written by: Sérgio Abreu

My first 100 days 100% remotely at Vitamina
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100 days! I started to work for Vitamina in a middle of a pandemic crisis, so I didn’t have the opportunity to meet anyone physically. It was difficult in the beginning to get all the processes and the specifications from the clients since a lot of information was shared during the first weeks.

Working remotely is a day-by-day challenge, with a mix of benefits and limitations. Without a good and united team, it wouldn’t be easy to adapt to this “new normal”, but everything is possible when we have the right mood. Even though I haven’t had the opportunity to meet my colleagues, sometimes I feel I’ve been with them in the recent past.

If someone asked me for one advice about starting to work for a digital marketing agency during COVID-19, I would immediately say: give yourself time to learn and take a deep breath.

It’s not supposed for you to begin a new job with full knowledge of the processes. This is a new relationship between you and a new company and, to build it, there is a whole process to go through.

After 3 months, I feel more confident, integrated, and challenged to work with different clients every day. Even without knowing, some of them were already present in my life, which turned out to be a funny coincidence.

I would also take this opportunity to acknowledge my colleagues who were always patient and ready to help when I was lost. Besides them, the beginning of this journey wouldn’t also be the same without Zoe (my puppy), always ready to jump to my legs during some meetings.

My last advice? Face your life with a smile because we never know what will happen in the next second.

Diogo Santos, Copywriter

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